POI-data beschikbaar via WFS

Digitaal Vlaanderen biedt nu ook de datasets van POI (Point of interest / Interessante plaatsen) aan via overdrachtdienst (WFS). Voorheen waren deze enkel raadpleegbaar via Geopunt. De datasets bevatten informatie over de locatie, adres- en contactgegevens en links naar detailinformatie van POI’s.

De gegevens worden verspreid via de overdrachtdienst:

Meer informatie kan u terug vinden in het nieuwsbericht POI-data beschikbaar via download en WFS.

1 like

Wij zijn hier alvast fan van de recent toegevoegde POI’s over woningkwaliteit!
Ik vind de laag niet meteen terug via de Qgis plugin. Zie ik iets over het hoofd?

Dank voor deze feedback. Wij hebben de WFS POI uitgebreid met de nodige trefwoorden waardoor de service gemakkelijker gevonden kan worden via de Qgis plugin:

1 like

Dag! Er zijn veel POI’s die online in Geopunt te zien zijn, maar die niet kunnen worden gedownload (bijvoorbeeld: openbare bibliotheken, sportaccommodaties, cultuurcentra…). Is er een manier om deze data te downloaden om analyses uit te voeren?

Dag POI-gebruiker. Sommige beheersinstanties (de bron) hebben aangegeven hun data enkel te verspreiden via POI’s op Geopunt. Deze POI’s stellen we dus niet beschikbaar via download of WFS. Om de data te verkrijgen neemt u best contact op met beheersinstantie zelf. Contactgegevens zijn te vinden onder ‘eigenaar’ in de geopunt-catalogus.

Hallo,

Weet iemand of de wfs Interessante plaatsen (POI) compatibel is met de MapGuide Maestro-software?

Bij inladen van de wfs geeft MapGuide Maestro in mijn geval steeds een foutmelding: “Failed to read schema description: De externe server heeft een fout geretourneerd: (559) MgFdoException.: The custom error module does not recognize this error.”

Heeft u diezelfde foutmelding ook bij andere WFSs? Bv.

Dit gaf inderdaad dezelfde foutmelding.
De oorzaak is intussen gevonden en had betrekking op de Mapguide software zelf.