Oproep: Wie test het bèta REST-endpoint van de WMTS?

We hebben een WMTS REST-endpoint in bèta opgezet voor de WMTS van Informatie Vlaanderen.
Vooraleer we deze in productie nemen, krijgen we graag feedback hierop.

Wie test het bèta REST-endpoint van de WMTS?

URL naar de capabilities: https://tile.beta.informatievlaanderen.be/ws/raadpleegdiensten/wmts/1.0.0/WMTSCapabilities.xml.

Feedback kan gegeven worden op dit forum of eventueel via informatie.vlaanderen@vlaanderen.be.
We zijn benieuwd naar jullie reacties. Zijn jullie geïnteresseerd in een WMTS REST-endpoint? Voldoet dit endpoint aan de verwachtingen? Werkt alles zoals gewenst en verwacht?

Laat het ons en elkaar weten!

Beste,

Ik ben de bèta Rest-endpoint van de WMTS aan het testen in AutoCAD MAP 2021. In deze versie ondersteund AutoCAD voor het eerst WMTS’en. Nu ze ondersteunen enkel REST services dus vandaar dat dit product ideaal zou zijn.

Wat ik uit mijn testen kan ondervinden is dat in de de WMTS van de GRB basiskaart om de één of andere reden op een welbepaald zoomniveau de orthofoto zichtbaar wordt. Dit is zowel het geval in AutoCAD MAP als in QGIS.

In AutoCAD MAP lukt het me ook niet om de orthofoto’s toe te voegen. In QGIS lukt dit wel.

Met vriendelijke groeten,
Jochem

Beste,

Dank u voor het testen en om uw feedback te delen!

We hebben uw opmerkingen onderzocht:

  • De orthofoto’s zichtbaar in de GRB-laag betroffen een restant van enkele testen. Dit is opgelost.

  • Betreffende het punt dat enkel de GRB-lagen raadpleegbaar waren in Autocad 2021:

Dit had te maken met komma’s in de titel van de lagen, Autocad kan hier niet mee om.

We hebben de komma’s uit de titels verwijderd, ook deze lagen zijn nu raadpleegbaar.

  • Er is in Autocad nog een probleem met het raadplegen van onze WMTS in WGS84.

De WMTS-lagen zijn in Autocad niet raadpleegbaar in dit coördinatensysteem.

In andere pakketten ondervinden we hiermee geen problemen.

Met vriendelijke groeten

Beste,

Is de WMTS REST-endpoint ondertussen al beschikbaar in productie of is er enkel nog maar de beta versie.

Met vriendelijke groeten,
Jochem Beullens

Beste Jochem

Heet van de naald kan ik u hier al de link meegeven naar het WMTS REST-endpoint in productie: https://tile.informatievlaanderen.be/ws/raadpleegdiensten/wmts/1.0.0/WMTSCapabilities.xml.

We voorzien binnenkort, onder andere via dit forum, communicatie over dit endpoint.

Vriendelijke groet
Team Geografische webdiensten