Geolocation API response filteren op gemeente/provincie?

Ik werk regelmatig aan geografische webapplicaties die zich tot één gemeente of provincie beperken. Ik voorzie in deze webapplicaties vaak een “Zoek op adres” functionaliteit zodat de gebruiker makkelijk een adres op de kaart terug zou kunnen vinden via de CRAB data.

Helaas is het me tot op heden nog niet gelukt om de geolocation API responses te beperken tot één of meerdere gemeenten. Zover ik uit de documentatie begrijp is dit ook niet mogelijk? Aan de client kant filteren lijkt mij ook geen optie door de limiet op het aantal items dat je kan opvragen met één API call en de suggestie API response bevat ook geen gemeente om op te filteren.

Is mijn enigste optie om zelf een API (proberen) te bouwen met de CRAB data? Zo ja, is er iemand die hier ervaring mee heeft en me in de juiste richting zou kunnen wijzen? Ik zou het waarderen!

De geolocation service voorziet niet de mogelijkheid om te filteren op gemeente of provincie. Er zijn op dit moment geen plannen om dit te implementeren.
Als u zelf een implementatie wilt bouwen op CRAB data (of misschien beter nog op adressenregister data) raad ik u aan die vraag te stellen aan ons contactpunt (informatie.vlaanderen@kb.vlaanderen.be).

1 like