Bemerkingen bij de menubalk rechtsboven

Het topic gaat over de knoppen: tekenobjecten, meten of delen

Hoe kan ik de interface sluiten, nadat ik een commando een eerste keer gebruikt heb.
Is het niet zo dat er een kruisje ontbreekt?

Ik heb een rondvraag gedaan bij de Geopunt-gebruikers binnen de Vlaamse Landmaatschappij.
Van de 100 respondenten zijn er 35% die wel degelijk een afdruk willen maken van hun kaart, inclusief tekenobjecten.

Deze functie zou zeker behouden moeten blijven. Ook notarissen maken al eens van die kaarten aan.

Bij het delen van kaarten blijft alleen het delen van een URL over. Dat lijkt me een terechte vereenvoudiging, in de zin dat je die URL ook zelf kan gebruiken in je Social Media of in je mail programma.
De tussenstappen bij het delen worden dan ook overbodig.

  1. knop delen activeren
  2. deel de URL
  3. copy URL

Ik merk dat het resultaat van het meten NIET in de Tekeningen-laag terecht komt.
Dat lijkt me interessant om toe te voegen.

CORRECTIE:
Ik merk dat je het commando kan de-activeren. Als de gebruiker dat weet, is een kruisje overbodig.

Dag Bart,
Bedankt voor je vraag.
Het is zo dat naast de functionaliteit ‘Deel de URL’ ook nog een andere deelfunctionaliteit komt, namelijk ‘Integreer kaart uw website’. Vandaar dat het er dus inderdaad een aantal tussenstappen zijn die nu nog overbodig blijken.
Hopelijk is dit een antwoord op uw vraag?
Mvg, Nathalie

Dat is zeker een antwoord.
Kan de print-knop terugkomen aub ? 30% van onze gebruikers geven aan die nu te gebruiken.

Dag Bart,
Bedankt voor je vraag.
Het meten van een afstand of oppervlakte is inderdaad tijdelijk. Dat zal ook zo blijven. Is er een specifieke use case waarom u wel een gemeten afstand of oppervlakte wil bewaren?

Mvg, Nathalie

Dag Bart,

Het sluiten gebeurt inderdaad door het activeren van de knop. Zoals u zelf ook hieronder geschreven had. We kunnen deze vraag dus afsluiten.

Mvg, Nathalie

1 like

Dag Bart,

In verband met de printfunctionaliteit: Deze is niet mee voor de eerste release van het vernieuwde Geopunt, maar dit is wel een functionaliteit die we graag in doorontwikkeling willen toevoegen aan Geopunt. Dus we zijn hier inderdaad mee bezig.

Bedankt voor uw feedback!

Mvg, Nathalie

1 like